• پيشگامي پلاسينگ در عرصه جهاني: انقلاب در صنعت موشن گرافيک و تحول عميق در تبليغات ديجيتال
  • چرا کسب و کار خود را به GlobalTechHarbor بسپارید؟
  • گنجی پنهان در پوکت: ساحل کاتا نوی
  • ساندویچ پانل سقفی یکرو ورق و یکرو فویل: راه حلی نوین برای سقف سازی
  • خدمات ارائه شده توسط بهترین دندانپزشک زیبایی ساری

راهنمای خرید ماشین لباسشویی و نکات مهمی که باید بدانید

۴ بازديد
۰ ۰

راهنمای خرید ماشین لباسشویی و نکات مهمی که باید بدانید

ماشین لباسشویی یک از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین لوازم خانگی است که باید هنگام خرید آن دقت زیادی داشته باشید. در این مطلب قصد داریم به موارد مهم در خرید ماشین لباسشویی اشاره کنیم.

حتما شما هم تجربه شست‌وشوی لباس‌هایتان را با دست داشته‌اید و احتمالا آنقدر برایتان شیرین و خوشایند نبوده است. این تجربه دوست‌نداشتنی به ساخت ماشینی برای شستن لباس‌ها انجامید و آنقدر گسترش یافت که حالا اگر بخواهید بین مدل‌های موجود در بازار یکی را انتخاب کنید، سردرگم می‌شوید. این بار در اصیل بخرید قصد داریم به شما در خرید این وسیله پرکاربرد کمک کنیم.

 

انواع ماشین‌ لباسشویی

ماشین لباسشویی سطلی

رایج‌ترین نوع ماشین لباسشویی خانگی شامل ماشین‌های لباسشویی سطلی می‌شود که تنها یک مخزن برای شست‌وشوی لباس‌ها دارند. این نوع ماشین لباسشویی ظرفیت حدود ۳تا ۷ کیلوگرم دارد و چندان هم بی‌سروصدا نیست. ولی برای کسانی که البسه زیادی برای شستن ندارند و قصد شست‌وشوی لباس‌های نوزاد یا لباس‌های با اندازه کوچک را دارند، مناسب‌ترین گزینه است.

 

از مزایای دیگر این نوع ماشین لباسشویی، فضای کمی است که اشغال می‌کنند، از طرفی، وزن سبکی که دارند شما را در هنگام جابه‌جایی آن به دردسر نمی‌اندازند. در کنار این موارد قیمت پایین‌تر آنها نسبت به دو مدل دیگر، این نوع ماشین لباسشویی را به گزینه‌ای مقرون به‌صرفه برای عموم مردم تبدیل کرده است.

 

ماشین لباسشویی دوقلو

نوع دیگر ماشین‌های لباسشویی موجود در بازار مدل‌های دوقلو (نیمه‌اتوماتیک دومخزنه) هستند که دو مخزن، یکی برای شست‌وشو و دیگری برای آب‌گیری و خشک‌کردن دارند.

 

از مزایای این مدل، مصرف کمتر آب و خشک کردن سریع آن است. در این مدل، حجم لباس‌هایی که امکان شست‌وشو دارند بیشتر است و تا ۹ کیلوگرم هم ظرفیت دارند. از طرف دیگر قیمت مناسب‌تری دارند و می‌توانید هنگامی که ماشین لباسشویی در حال کار کردن است، به آن لباس اضافه کنید.

 

اما بد نیست بدانید که به‌دلیل فشرده شدن لباس‌ها، پس از شست‌وشو باید فکری به حال چروک‌ها کنید. در ضمن فضایی که اشغال می‌کنند هم بیشتر از مینی‌واش‌هاست و وزن بیشتری دارند.

 

ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک

نوع سوم ماشین‌ لباسشویی تمام‌اتوماتیک است که درِ مخزن آن‌ها ممکن است جلو یا بالای ماشین باشد و پس از قرار دادن لباس و تعیین برنامه، تمام مراحل آب‌گیری، شست‌وشو، آب‌کشی و خشک‌کردن به‌صورت اتوماتیک و طبق برنامه انجام می‌شود.

 

این مدل تقریبا به محبوب‌ترین مدل‌ ماشین‌ لباسشویی تبدیل شده است. اگرچه  نوع تمام‌اتوماتیک از نظر قیمت نسبت به دو مدل دیگر گران‌تر است ولی شما را در مصرف انرژی بهینه کمک می‌کند. در ضمن برنامه شست‌وشو و خشک‌ کردن را با تنظیمات آن به‌راحتی می‌توانید انتخاب کنید.

 

از لحاظ تولید سروصدا هم باید خیالتان را راحت کنیم که معمولا نسبت به دومدل دیگر، بهتر عمل می‌کنند. اما تا حد امکان از جابه‌جا کردن آن باید پرهیز کنید چون احتمالا تبعاتی به دنبال خواهد داشت.

عوامل مهم در خرید و انتخاب ماشین لباسشویی

برای خرید ماشین لباسشویی به عنوان وسیله‌ای که بسیار کاربردی است و هفته‌ای یک یا دوبار مورد استفاده قرار می‌گیرد، باید به نکاتی توجه کنید که غافل شدن از آن به معنای دور ریختن پول و پشیمانی است.

 

پیش از هر چیز ابتدا برچسب انرژی ماشین لباسشویی موردنظرتان را بررسی کنید. هر چه مصرف انرژی این وسیله کمتر باشد، مدت زمان بیشتری برایتان کار می‌کند و در مصرف برق‌تان هم تا حد زیادی صرفه‌جویی می‌شود.

 

 

باید به این مساله توجه کنید که خدمات پس از فروش مناسب وسیله شما، تا حد زیادی خیالتان را بابت خرابی‌های احتمالی راحت می‌کند. حتما سعی کنید ماشین لباسشویی انتخاب کنید که قطعات در دسترسی دارد و نمایندگی‌ها آن را تضمین کرده‌اند. چون در غیر این‌صورت به دردسر می‌افتید.

 

 

به عنوان کسی که لباس زیادی کثیف نمی‌کنید و زندگی مجردی دارید یک ماشین لباسشویی معمولی با ظرفیت متوسط کار شما را راه می‌اندازد و مجبور به صرف بودجه زیادی نیستید اما اگر در خانواده‌ای پرجمعیت زندگی می‌کنید حتما به مواردی چون ظرفیت مناسب دقت کنید. ماشین لباسشویی‌ها در انواع مختلف ظرفیت شست‌وشوی ۳ تا ۹کیلوگرم لباس را دارند و می‌توانید بنا بر نیازتان آنها را انتخاب کنید.

 

 

فضایی را که برای قرار دادن ماشین لباسشویی‌تان در نظر گرفته‌اید، بسنجید. معمولا ماشین لباسشویی‌هایی با عرض ۶۰ و ارتفاع ۸۵ سانتی‌متر استاندارد قرارگیری در آشپزخانه هستند.

 

 

شاید هنگام خرید به دور موتور و خشک‌کن ماشین لباسشویی توجه کنید و یکی از فاکتورهای خرید خود را این گزینه قرار دهید اما باید بدانید که هر چند در مدل‌های ایرانی این عدد از ۵۰۰ تا ۸۰۰ متغیر است ولی در نمونه‌های خارجی بین ۶۰۰ تا ۱۶۰۰ هم تغییر می‌کند اما این اعداد حداکثر سرعت دور موتور یا خشک‌کن آن را نشان می‌دهند و ممکن است ماشین لباسشویی‌تان با دور خشک‌کن کمتر کار کند. مثلا در ماشین لباسشویی با حداکثر دور موتور ۱۴۰۰، دیدن نشانگر دور خشک‌کن روی ۸۰۰ چندان غیرطبیعی نیست.

s3626__.jpg

 

برنامه‌های شست‌وشو در ماشین لباسشویی از موارد بسیار کاربردی هستند. در مدل‌های جدید گاهی اوقات برنامه‌هایی وجود دارند که شاید هیچ‌وقت از آنها استفاده نکنید ولی بابتشان هزینه بپردازید. اما این امکان که با توجه به نوع و جنس البسه‌ای که در آن می‌اندازید یک برنامه شست‌وشوی خاص انتخاب کنید یک مزیت، هم برای شما محسوب می‌شود و هم دیگر نگران خرابی لباستان نیستید. در برخی مدل‌ها حتی امکان شستن پتو هم اضافه شده است، با این حال توصیه می‌شود از شستن پتوهای سنگین در ماشین لباسشویی خودداری کرده و تنها به شستن پتوهای مسافرتی بسنده کنید.

 

 

باید بدانید که یک ماشین لباسشویی خوب، ماشینی است که صرفه‌جو بوده و مصرف آب و برق آن در حد متعادلی باشد. شاید شما هم باخبر نباشید که ماشین لباسشویی درب از بالا مصرف آب بیشتری نسبت به نمونه‌های درب از جلو دارد و حتی گاهی اوقات تا ۳۰ درصد بیشتر آب مصرف می‌کند. پس هنگام خرید به این نکته مهم هم توجه کنید.

 

 

به جنس بدنه ماشین لباسشویی خود دقت کنید. در مدل‌هایی که بدنه آنها از پلاستیک فشرده ساخته شده، پس از مدتی تغییر رنگ بدنه به زرد، عادی است ولی اگر هزینه بیشتری بپردازید می‌توانید یک ماشین لباسشویی با بدنه استیل بخرید که هم محکم‌تر باشد و هم نگران تغییر رنگ بدنه آن نباشید.

 

 

حتما می‌دانید که بودجه‌ای که برای یک ماشین لباسشویی در نظر می‌گیرید، بسیار مهم است. اگر توان پرداخت بودجه بالا برای خرید این وسیله را ندارید نگران نباشید، مدل‌های متنوعی در بازار وجود دارند که برحسب نیاز خود می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. در هر صورت صرف هزینه بیشتر به معنی داشتن یک ماشین لباسشویی باکیفیت‌تر و کارایی بیشتر است.

 

 

برای پاک کردن داخل ماشین لباسشویی هم حدود یک لیتر (به‌حسب نوع ماشین و حجم آن) سرکه درون ماشین بریزید و روشن کنید تا تمام مراحل شست‌وشو را انجام دهد. سرکه باعث تمیز شدن لوله‌ها و داخل رخت‌شویی می‌شود. البته در بازار هم می‌توانید پودرهای مخصوص محافظت از این وسیله را پیدا کنید.

سخن پایانی

در این مطلب تلاش کردیم تا شما را بیشتر با انواع ماشین لباسشویی موجود در بازار آشنا کنیم و به مواردی که باید در خرید این وسیله مدنظر قرار دهید، اشاره کنیم تا انتخاب بهتری داشته باشید. اما در نهایت تصمیم‌گیری با شماست و بهتر است پیش از انتخاب آخر خود، هم با دقت تحقیق کنید هم میزان بودجه و نیاز خود را بسنجید.

 

سختی آب برای قهوه

۵ بازديد
۰ ۰

## سختی آب برای قهوه

 

سختی آب یکی از مهمترین عواملی است که در تهیه قهوه تأثیرگذار است. در این مقاله به بررسی سختی آب برای قهوه و تأثیر آن بر کیفیت قهوه پرداخته می‌شود.

 

### تأثیر سختی آب بر کیفیت قهوه

 

سختی آب به میزان مواد معدنی موجود در آب اشاره دارد. این مواد معدنی می‌توانند شامل کلسیم، منیزیم و سدیم باشند. سختی آب برای قهوه می‌تواند تأثیرات مختلفی داشته باشد، از جمله:

 

- تأثیر بر روی طعم قهوه: سختی آب می‌تواند باعث تغییر در طعم قهوه شود. آب با سختی بالا ممکن است باعث تأثیر منفی بر روی طعم قهوه شود و آب با سختی کمتر ممکن است باعث بهبود طعم قهوه شود.

- تأثیر بر روی عملکرد دستگاه قهوه ساز: سختی آب می‌تواند باعث تشکیل رسوبات در دستگاه قهوه ساز شود و باعث کاهش عملکرد دستگاه شود.

- تأثیر بر روی ماندگاری قهوه: سختی آب می‌تواند باعث کاهش ماندگاری قهوه شود و باعث شود که قهوه سریع‌تر خنک شود.

http://s.ecmaps.de/F8CXd

### راه‌های کاهش سختی آب

 

- استفاده از فیلتر آب: استفاده از فیلتر آب می‌تواند به کاهش سختی آب کمک کند.

- استفاده از آب نرم: استفاده از آب نرم، یعنی آب با سختی کمتر، می‌تواند به بهبود طعم قهوه کمک کند.

- استفاده از آب منبع: استفاده از آب منبع، یعنی آبی که از چاه یا چشمه گرفته شده است، می‌تواند به کاهش سختی آب کمک کند.

 

### راه‌های تست سختی آب

 

- استفاده از تستر سختی آب: تستر سختی آب یک ابزار ساده است که می‌تواند به شما کمک کند تا سختی آب را تست کنید.

- استفاده از تستر pH: تستر pH می‌تواند به شما کمک کند تا میزان اسیدیته آب را تست کنید. این ابزار می‌تواند به شما کمک کند تا بفهمید آیا آب شما قابل استفاده برای تهیه قهوه است یا خیر.

 

### پرسش و پاسخ

 

۱. آیا سختی آب برای قهوه مهم است؟

 

بله، سختی آب برای قهوه بسیار مهم است. سختی آب می‌تواند باعث تغییر در طعم قهوه شود و باعث کاهش عملکرد دستگاه قهوه ساز شود.

 

۲. چگونه می‌توان سختی آب را کاهش داد؟

 

استفاده از فیلتر آب، استفاده از آب نرم و استفاده از آب منبع می‌تواند به کاهش سختی آب کمک کند.

 

۳. چگونه می‌توان سختی آب را تست کرد؟

 

استفاده از تستر سختی آب و تستر pH می‌تواند به شما کمک کند تا سختی آب را تست کنید.

 

۴. آیا استفاده از آب نرم بهبود طعم قهوه را به دنبال دارد؟

 

بله، استفاده از آب نرم می‌تواند به بهبود طعم قهوه کمک کند.

 

۵. آیا استفاده از آب منبع به کاهش سختی آب کمک می‌کند؟

 

بله، استفاده از آب منبع می‌تواند به کاهش سختی آب کم

 

https://vspmscop.edu.in/LRM/profile/VickieCobb1/

https://harvard.ltd.education/user/vickiecobb1/

https://ucc.ltd.education/user/vickiecobb1/

https://pandora.nla.gov.au/external.html?link=https://espresso-market.com/product-category/buy-coffee/

https://ifa.edu.pe/forums/users/VickieCobb1/

http://bazar.5zszv.edu.sk/user/profile/2095169

https://forum.carergateway.gov.au/s/profile/0058w000000VakmAAC

https://nationaldppcsc.cdc.gov/s/profile/0053d000003uIFYAA2

https://royalecollege.edu.jm/members/vickiecobb1/

http://www.kzncomsafety.gov.za/UserProfile/tabid/255/userId/303267/Default.aspx

 

طریقه نصب پمپ صندوق پران

۴ بازديد
۰ ۰

طریقه نصب پمپ صندوق پران

 

برای اینکه بتوانید درب صندوق ‌عقب خودرو را بدون نیاز به کلید یا اهرم زیر صندلی باز کنید، به پمپ صندوق پران و وصل‌کردن آن روی دزدگیر ماشین نیاز دارید. پمپ صندوق پران یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین لوازم جانبی دزدگیر ماشین است. اگر دزدگیر ماشین شما هم از خروجی صندوق پران پشتیبانی می‌کند، پیشنهاد می‌کنیم که هرچه سریع‌تر برای خرید و نصب پمپ صندوق پران مناسب خودروی خود، اقدام کنید. خوشبختانه طریقه وصل‌کردن صندوق پران هم مراحل بسیار ساده‌ای دارد. ما در این مقاله به این مراحل خواهیم پرداخت؛ پس با ما همراه باشید تا همه نکاتی را که برای خرید و نصب پمپ صندوق پران نیاز دارید، با شما به اشتراک بگذاریم.

نکاتی برای خرید و نصب پمپ صندوق پران ماشین

 

پمپ صندوق پران یکی از لوازم جانبی دزدگیر ماشین است که به قفل صندوق‌ عقب ماشین وصل می‌شود تا بتوانید به وسیله اهرم کنار صندلی و یا ریموت دزدگیر، صندوق ماشین را خیلی راحت باز کنید. استفاده از صندوق پران، به ویژه برای زمان‌هایی که مشغول جا‌به‌جا‌کردن خریدها، چمدان‌ها یا وسایل هستید و به اصطلاح دستتان بند است، به شما کمک می‌کند. از طرفی بازکردن صندوق ‌عقب در برخی مدل‌های خودرو، مثل ال90 که اهرم باز‌کردن قفل صندوق را ندارد، خیلی دردسرآفرین است. برای این باید ابتدا خودرو را خاموش کنید و سپس با کمک سوییچ، درب صندوق‌ را بازکنید. درحالی‌که با نصب پمپ، این مشکلات را نخواهید داشت.

طریقه نصب پمپ صندوق پران

 

 قبل از پرداختن به مراحل نصب پمپ صندوق پران،  باید به خرید پمپ باکیفیت و مناسب خودروی خود بپردازید. پمپ صندوق پران انواع مختلفی دارد و شما باید مدلی را خریداری کنید که با خودروی شما سازگار باشد. در ادامه چند نمونه از انواع پمپ را خواهید دید.

 

    پمپ صندوق پران 2 سیم

    پمپ صندوق پران 5 سیم

    پمپ صندوق پران L90

 

از لحاظ شیوه نصب پمپ صندوق پران مدل‌های مختلف، تفاوت چندانی با هم ندارند. همین‌جا یادآوری کنیم که درصورتی‌که برای خرید هرکدام از مدل‌ها یا انتخاب پمپ صندوق پران نیاز به مشاوره دارید، با همکاران ما در اینصب تماس بگیرید.

مرحله اول: آماده سازی قطعات برای نصب پمپ صندوق پران

 

مثل همیشه، نصب انواع لوازم جانبی خودرو را با آماده‌سازی اولیه، مطالعه کامل شیوه نصب صندوق پران و داشتن نقشه کلی راهنما از مراحل نصب آغاز می‌کنیم. حتی برای نصب پمپ صندوق پران که مراحل ساده‌ای دارد.  قبل از هر چیز ابزار لازم را آماده کنید و کنار دستتان داشته باشید.

 

    پمپ صندوق پران، یونیت صندوق پران

    پیچ گوشتی 4سو

    چسب دو طرفه

 

راهنمای نصب پمپ صندوق پران ما را بخوانید و مراحل نصب را به‌ترتیب به خاطر بسپارید. اگر دفترچه راهنما دارید، مطالعه اش را فراموش نکنید. دراین مرحله لازم است رنگ‌های مختلف سیم‌ها و شیوه نصب آن‌ها را بشناسید تا خدای‌نکرده برای نصب پمپ و یونیت به مشکل بر نخورید. برای مثال:

 

    سیم زرد رنگ: سیم موسوم به تحریک است.

    سفید: سیم منفی است.

    قرمز: سیم قطب مثبت است.

    سیم سیاه: سیم اتصال بدنه است.

 

گاهی ممکن است رنگ سیم‌ها کمی متفاوت باشد؛ مثلا در محرک دو سیم پرایدی، سیم‌های سبز و آبی به‌ کار رفته است. در محرک 5 سیم، از پنج سیم آبی، سبز، سفید، قهوه‌ای و سیاه استفاده ‌شده است. رنگ سیم‌ها در محرک فابریک نصب شده روی خودرو هم کمی متفاوت است اما کاربرد آن‌ها تفاوتی ندارد؛ پس با مطالعه راهنمای مدل مدنظر، مشکل خاصی نخواهید داشت.

مرحله دوم: اتصال پمپ صندوق پران به قفل صندوق عقب

 

    نصب پمپ: پمپ صندوق پران باید به خروجی پمپ کیت دزدگیر متصل شود. ابتدا روکش درب صندوق ‌عقب را به وسیله پیچ‌ها با دقت باز کنید.  برای بازکردن پیچ‌های روکش از پیچ‌گوشتی 4 سویی که در مرحله آماده‌سازی برای نصب پمپ صندوق پران گفتیم، استفاده کنید. پمپ صندوق پران را توسط میله‌ای که به همراه پمپ تحویل گرفتید، روی بدنه درب صندوق ‌عقب محکم کنید و برای این‌کار از خم کردن سر میله کمک بگیرید.

    انتقال سیم‌ها : در این قسمت باید سیم‌های تحریک را عبور دهید و تا زیر پای راننده بکشید. این مرحله را با‌ دقت انجام دهید و سیم‌ها را در قسمت‌های کناری صندوق ‌عقب، درب جلو و صندلی‌ها پنهان کنید تا مشخص نباشند و آسیب نبینند. اگر لازم است، سیم‌ها را با چسب، در جای خود فیکس کنید.

    اتصال سیم‌ها: حالا نوبت به اتصال سیم تحریک به سیم‌های سوکت می‌‍‌‌رسد. براساس راهنمای دزدگیر و مدل پمپ، این اتصالات را انجام دهید. بعد از اتصال سیم‌ها هم کاملا با چسب برق اتصال را محکم کنید. سیم‌ها را به جلو انتقال می‌دهیم و به یونیت صندوق پران و سیم‌کشی دزدگیر در قسمت جلو متصل کنید و سپس سوکت‌ها و یونیت را در جای خود قرار دهید. دقت کنید که  این روش برای نصب پمپ صندوق پران در حالتی است که دزدگیر از قبل روی خودرو شما نصب ‌شده باشد.

 

ناگفته نماند که صندوق پران را بدون نصب دزدگیر بر روی سوییچ هم می‌توانید نصب کنید. اینجا هم یونیت صندوق پران را در زیر روکش صندوق با چسب دوطرفه محکم می‌کنید و سپس سیم‌های تحریک را به قسمت راننده انتقال می‌دهید و با اتصال سیم‌ها می‌توانید از صندوق پران استفاده کنید. بعد از اتمام نصب، می‌توانید از دکمه صندوق پران در قسمت کنار راننده و هم از ریموت دزدگیر برای باز‌کردن صندوق استفاده کنید.

https://www.diigo.com/item/note/7seqz/ouhp?k=6cb312b62dc826811d336e7f2d5c4177

https://telegra.ph/%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D8%A8%D8%A7%D9%86%D8%AF-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D9%88-%D9%86%D8%AD%D9%88%D9%87-%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D8%A2%D9%86%D9%87%D8%A7-11-29

https://unitedkingdom13.blogspot.com/2023/11/blog-post_29.html

https://penzu.com/p/7fa5bc7a3cf6a7e5

https://www.evernote.com/shard/s706/sh/cf03fd48-8ccd-8177-889f-f3a6f819e134/o1F2f1Ns2YRhvRUg35rK6FVez0MzLoQQxaNUj9qDmbZBqq4xyJFUfuN1_w

https://sites.google.com/view/asdasdsdrwer43/home

https://www.dailystrength.org/journals/nw-bnd-khwdrw-w-nhwh-khr-anh

https://bow-memory-4fd.notion.site/95598a8cef984c618fb966ecfb8ad8a6?pvs=4

https://app.box.com/s/1mopjjiy5azz8vf1ifz0eyju4keb41lb

https://site-3011809-3751-3842.mystrikingly.com/blog/7fd3ca92f1c

https://anotepad.com/notes/6gfshs6j

https://webhitlist.com/profiles/blogs/6368021:BlogPost:24886213

 

شاخص کلیدی عملکرد KPI چیست؟

۴ بازديد
۰ ۰

شاخص کلیدی عملکرد KPI چیست؟

 

 

KPI روشی برای سنجش میزان خوب بودن عملکرد افراد و یا در سطح کلان‌تر میزان خوب بودن عملکرد سازمان و یا یک واحد سازمانی است. KPI مخفف کلمه Key Performance Indicator و به معنای شاخص کلیدی عملکرد می‌باشد.

شاخص KPI برای تمامی صنایع ، سازمان‌ها و حتی کارهای شخصی می‌تواند استفاده شود. این شاخص باید در دوره‌های زمانی مشخص ارزیابی شود و با معیارهای عملکرد در زمان گذشته مورد مقایسه قرار بگیرد .

 

شاخص کلیدی عملکرد خوب ، چه اطلاعاتی را در اختیار شما قرار میدهد؟

 

    شواهد عینی از مسیر پیشرفت در جهت دستیابی به یک نتیجه مطلوب را فراهم میاورد.

    اقداماتی که باید انجام شوند تا به تصمیم گیری بهتر کمک کنند را شناسایی میکند.

    مقدار تغییر عملکرد را در طول زمان نمایش میدهد.

    میزان کارایی ، اثربخشی ، کیفیت ، مدت زمان ، رفتار ، کارایی پروژه ، کارایی فردی و بهره برداری از منابع را نمایش میدهد.

    بین شاخص های پیشرو و عقب مانده متعادل است.

 

 

Kpi انواع مختلفی دارد :

ورودی ها : اطلاعاتی از مقدار، نوع و کیفیت منابع مصرف شده میدهد.

فرآیند : بر روی کارایی ، کیفیت فرآیند هایی که در تولید خروجی استفاده میشوند تمرکز دارد.

خروجی ها : مقدار کاری که انجام شده و چیزی که تولید شده را نمایش میدهد.

عواقب یا نتایج : بر روی دستاوردها یا تاثیرات آنها تمرکز دارد.

پروژه : پاسخگو وضعیت تحویل پروژه و پیشرفت نقاط قوت پروژه است.

 

مثال:

فرض کنید کار ما درست کردن قهوه است ورودی ما شامل خود قهوه (تامین کنندگان ، کیفیت و . . .) آب و مدت زمانی که گذاشته شده است میباشد.

فرآیند ما میتواند روش ساخت قهوه یا بهره وری تجهیزات باشد ، خروجی ما خود قهوه ساخته شده باشد که میتواند طمع ، مقدار دمای قهوه و . . . باشد ، عواقب و نتیجه رضایت مشتری یا مقدار فروش باشد و اقدامات پروژه بر روی  نتایج ارائه شده از هر پروژه یا طرح های بهبودی عمده، مانند یک کمپین بازاریابی جدید تمرکز می کنند.

https://pastebin.com/WaQmEk9q

https://buyandsellhair.com/author/ilabaum1/

https://trello.com/u/dadato1458

https://biashara.co.ke/author/ilabaum1/

https://community.atlassian.com/t5/user/viewprofilepage/user-id/5363777

https://www.viki.com/users/ilabaum1_20/about

https://www.icy-veins.com/forums/profile/173050-ilabaum1/

https://www.tumblr.com/thcedibles/733940171760959488/%D8%B3%DB%8C%D9%85%D9%BE%D9%84-%D8%A7%DA%86-%D8%A2%D8%B1?source=share

https://500px.com/p/ilabaum1?view=photos

https://telegra.ph/%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA-%D8%AC%D8%B0%D8%A8-%D9%88-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%AE%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D9%86%DB%8C%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%A7%D9%86%DB%8C-11-14

https://genius.com/IlaBaum1

https://pubhtml5.com/homepage/pcklf/